Dla firm coraz bardziej istotne jest to, jak odbierają ich potencjalni kandydaci. Jak wynika z badania „Wyzwania HR 2012”, przeprowadzonego przez Pracuj.pl i Interaktywny Instytut Badań Rynkowych, już prawie co trzecia firma ma strategię budowania wizerunku pracodawcy, a podobny odsetek jest w trakcie jej definiowania. Wśród najczęściej wymienianych narzędzi employer brandingu...
Jak wynika z ww. badania do budowania swojej reputacji polskie firmy najchętniej wykorzystują zakładkę „Kariera” na stronie internetowej oraz narzędzia komunikacji wewnętrznej (intranet, newsletter), wskazało na nie odpowiednio 45% i 44% badanych. Dużą wagę HR-owcy przywiązują jednak też do spotkań z kandydatami w trakcie targów pracy, istotne są one dla prawie co trzeciego z nich.
- Ze względu na wygodę, a także grupę kandydatów do której chcą dotrzeć pracodawcy – ludzi młodych i specjalistów, dla których Internet jest naturalnym środowiskiem pracy, coraz częściej wybierają wirtualny sposób komunikacji. Warto wspomnieć, że dziewięć lat temu, kiedy ruszaliśmy z Wirtualnymi Targami Pracy Pracuj.pl, w naszym wydarzeniu on-line wzięło udział tylko kilkanaście firm, teraz jest ich ponad 200. – mówi Maciej Noga, dyrektor marketingu w Grupy Pracuj, do której należy portal Pracuj.pl
W jesiennej edycji Wirtualnych Targów Pracy Pracuj.pl osoby szukające zatrudnienia będą mogły spotkać się on-line z przedstawicielami firm z 24 branż. Po raz pierwszy w tzw. pokojach branżowych zaprezentują się firmy z branży budowlanej, a także instytucje z administracji państwowej, m.in. Ministerstwo Spraw Zagranicznych.
Z prezentacjami firm oraz dostępnymi ofertami pracy będzie można zapoznać się, także w takich pokojach, jak: IT i nowe technologie, projekty informatyczne, inżynieria, przemysł energetyczny, usługi i rynki finansowe, ale także fashion i gastronomia. Osoby, które w dniach 17-21 października odwiedzą stronę www.targi.pracuj.pl będą też mogły zapytać przedstawicieli firm o interesujące ich kwestie w trakcie czatów.
- Warto zajrzeć na nasze targi nawet, jeśli obecnie nie szukamy pracy, by sprawdzić czego możemy oczekiwać od firm z branży, w której pracujemy lub z którą wiążemy naszą zawodową przyszłość. Z tej wygodnej możliwości w wiosennej edycji targów skorzystało ponad 350 tys. osób. – dodaje Maciej Noga.
Organizatorem XIV Wirtualnych Targów Pracy Pracuj.pl jest Grupa Pracuj, właściciel portalu. Sponsorami branżowymi są firmy:Grafion, Ericpol, GLS, PGNiG i Hamilton Sundstrand.
Patroni medialni: ArchitekciKariery.pl, Dlastudenta.pl, Harvard Business Review, Money.pl, Personel i Zarządzanie, Profeo.pl.
Harmonogram czatów z pracodawcami dostępny jest na stronie Wirtualnych Targów Pracy Pracuj.pl i na profilu Pracuj.pl na Facebook (www.facebook.com/pracuj)
www.targi.pracuj.pl
Link do strony artykułu: https://wm.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/pracodawcy-przedstawiaja-sie-on-line